dijous, 8 de maig del 2014

El misteri de la lluna negra

Acabem el curs amb la lectura de El misteri de la lluna negra, novel·la històrica de Francesc Gisbert que va guanyar el Segon Premi de Narrativa Juvenil Ciutat de Torrent l'any 2000.

Imagina un tresor perdut. Imagina també una societat de corsaris, la Lluna Megra, que vol recuperar-lo i envia anònims de mort. I imagina, finalment, una jove, Elionor, i un jurista prestigiós, Jaume de Lloris, que han d'impedir l'execució de les amenaces. Ara, ja tens el començament d'una novel·la d'intriga i d'aventures. Un misteri en la València medieval de finals del segle XV. La València de cavallers i corsaris, de mudèjars i inquisidors.







Després de llegir la informació de la contraportada, la Nota Preliminar i els apunts històrics (pàg. 143), quin creus que serà l'argument de l'obra? Què esperes d'aquest llibre?

5 comentaris:

  1. Jo crec que aquest llibre tractara d`algú misteri con la lluna mens o menys com el llibre dels misteris de pandora peró sense ninguna mort.SOC AINHOA

    ResponElimina
  2. Després d'haver llegit tota la informació, crec que Elionor i el seu tio es ficaran pel mig del misteri de la Lluna Negra, i algo em diu que no van a acabar bé (presentiment). Tenint en compte el segle en el que es sitúa la història, crec que eixiran gran cantitat de personatges diferents. No puc dir més,ja que no me ha inspirat molt aquesta informació...

    ResponElimina
  3. Ami em sembla que serà una novel · la d'intriga ambientada a la València del segle XV relacionada amb un misteri de fa molt de temps que està per desxifrar, el misteri de la lluna negra.Tambien crec que hi haurà personatges estranys o desconeguts per a nosaltres que van a interpretar un paper important en la novela.Pienso que serà un llibre entretingut ja que a mi m'agrada bastant aquest gènere i ens va a enganxar fins a la ultima pàgina.

    ResponElimina
  4. Encara que jo ja m'he començat el llibre,la primera impressió és la mateixa que quan vaig llegir el resum d'atras.Es de misteri i és d'eixos llibres que fins que no lliges el final no saps molt bé com a acabara. Paula.

    ResponElimina
  5. A mi aquesta informació no em dona molta inspiració per veure de que tracta aquest llibre, pero com diu en la informació de la contraportada "Un misteri en la Valencia medieval" jo pense que es d'un misteri. ( Elena Romero Puig)

    ResponElimina